Posada prezesa na pół etatu, czyli pomysł na pracę na lato

W maju 2018 roku Brian Kiley, komik i scenarzysta wielu popularnych programów typu talk-show, włączył się na Twitterze do dyskusji na temat generacji Y. Pretekstem były zmagania rekrutacyjne jego latorośli, które skomentował w następujący sposób:

„Moja córka szuka pracy na lato. Jest milenialsem, więc liczy na posadę prezesa na pół etatu”. Nie trzeba chyba dodawać, że tym wpisem rozbił społecznościowy bank.

Skąd jednak bierze się zdziwienie tym, że młodzi mają dzisiaj inne możliwości i inne postawy niż w przeszłości? A także innych rodziców, którzy zapewnili im inny start w życie.

Podczas gdy ci, którzy teraz na ich postawy narzekają, na początku kariery zawodowej byli tacy ułożeni, pokorni i wcale nie marzyli o tym, by ją przyspieszyć. Czy aby na pewno?

Adam Grant, psycholog organizacyjny, profesor biznesowej Wharton School Uniwersytetu Pensylwanii zauważa, że chęć robienia szybkich karier w pokoleniu Y nie jest różnicą pokoleniową, to po prostu kwestia wieku.

Trudno znaleźć badania sprzed kilku dekad, które potwierdzałyby to jednoznacznie. Natomiast jedna z analiz Pew Research pokazała, że na rynku amerykańskim częstotliwość zmiany pracy na dzisiejszym etapie i wcześniejszych etapach rozwoju milenialsów wcale nie różni się znacząco od tego, jak postępowało w analogicznym wieku pokolenie X.

Może zatem dążenie do szybkiego zdobycia wielu doświadczeń na początku kariery zawodowej to po prostu kwestia wieku (co wydawałoby się dość logiczne), a nie dowód na to, że osoby z młodych pokoleń są nielojalne i nie znają umiaru. Warto o tym pomyśleć, gdy następnym razem któraś z nich postanowi poszukać szczęścia poza daną firmą. Kto wie, kiedy jeszcze się spotkacie?

Wydawca

czyli kto może pomóc wydać Twoją książkę

WOTS_logo

Writers On The Storm skupia tych, którzy są gotowi, by rzucić wyzwanie obowiązującym zasadom, cenią samodzielność, a zarazem osobisty wpływ na kształt swojego dzieła oraz chcą działać na podstawie lekkiej infrastruktury, która bazuje na nowych technologiach i rzetelnej wiedzy zwiększającej sprzedaż.

Patroni

czyli kto wspiera liderów nowej generacji