Jak GE opowiada o tym, co robi?
Chcesz tego czy nie, Twoim zadaniem jako lidera nowej generacji jest nadanie sensu temu, co robi Twoja organizacja. Jak tego dokonać? Wszystko zaczyna się od tego, jak firma opowiada o tym, co robi.
Można by stwierdzić, że w przypadku atrakcyjnych produktów konsumpcyjnych to nie takie trudne, zaś o tych z branży biznesowej nie da się mówić ciekawie. Nic bardziej mylnego. Dobitnie pokazuje to wielokrotnie nagradzana kampania reklamowa Childlike imagination, w której kilkuletnia dziewczynka mówi:
GE udało się opowiedzieć o tym, jak wpływa na świat w pasjonujący sposób. Z mojego doświadczenia wynika, że to możliwe w każdym przypadku – począwszy od cukierków aż po płuczkę wiertniczą. Kluczem do sukcesu jest jednak pokazanie głębszego sensu w tym, co robi firma, tak aby ostatecznie jej obecni, byli i potencjalni pracownicy również potrafili w jednym zdaniu to sklasyfikować. W ten sposób nadajemy jej sens dzięki czemu praca dla danej firmy zyskuje na wartości.
Sprzedaż nowej generacji
Co koniec alfabetu oznacza dla szefów sprzedaży i handlowców, którzy chcieliby zadbać o przyszłość swoich firm i przekonać do nich najmłodszych klientów na rynku?
Szkoła nowej generacji
Jak z końcem alfabetu mają radzić sobie osoby zajmujące się edukacją dzieci? Co zrobić, by zmiany pokoleniowe zmieniały również szkoły na lepsze? Kto się tym powinien zająć? Odpowiedzi znajdziesz w artykule.
Przywództwo nowej generacji
Zmiany generacyjne i inne preferencje młodych osób powodują, że rzeczywistość jeszcze bardziej się komplikuje. Wszystko to sprawia nowe pokolenia potrzebują liderów nowej generacji. Co jednak tacy menedżerowie właściwie robią?
Ponadpokoleniowe znienawidzenie kanonu lektur szkolnych
Poszczególne generacje dzieli wiele. Jednak łączy je na pewno niechęć, czy wręcz nienawiść do kanonu lektur szkolnych, z którym musi zmierzyć się każde pokolenie. Dlaczego właściwie tak jest? Jakie ma to konsekwencje? Co powinno się zmienić?
Iluzja równowagi między życiem prywatnym a zawodowym (work-life balance)
Postulat równowagi między życiem prywatnym a zawodowym do biznesu wprowadziło pokolenie X. Następnie wzmocnili i przeformułowali go milenialsi.
Dlaczego nie uda nam się uciec na Marsa (ani na żadną inną planetę)?
Stephen Hawking, światowej sławy kosmolog w ostatnich przed śmiercią publikacjach bił na alarm, że ludzie muszą znaleźć sposób na skolonizowanie innych planet, zanim przeciążona klimatycznie Ziemia stanie się dla nas miejscem niegościnnym.
Mit turkusowych organizacji
Czy słyszałeś o turkusowych organizacjach? Zastanawiałeś się, dlaczego Twoja firma nie jest jeszcze (i prawdopodobnie nigdy nie będzie) jedną z nich? Wątpisz w skuteczność i możliwość wprowadzenia w życie tego sposobu zarządzania? Słusznie!
Amazon w Polsce i jego podstawowa wartość w praktyce
Mówiło się o tym już od dawna, ale teraz wiemy to na pewno. Amazon wchodzi do Polski. Czy zmieni reguły panujące na rynku? Oto powód dlaczego jego konkurenci powinni się mieć na baczności.
Przywitajmy pokolenie alfa
Przyszłość już tu jest. Co po nas odziedziczy nowe pokolenie? Jakie będzie? Sprawdźmy, co je ukształtuje.
Wstęp, którego nie było w książce
Jedni nie lubią pożegnań, inni powitań, a ja nie lubię wstępów do książek. Pamiętam jak dziś, kiedy czytałem autobiografię Richarda Feynmana, w której pisał on, że wstęp do książki jest najlepszym miejscem, aby ukryć podziękowania, ponieważ nikt go nie czyta (no, może oprócz mnie). Na marginesie gorąco polecam wspomnianą publikację.
Test przekonań lidera (nowej generacji)
Myśli mają często niezdrową tendencję do zamieniania się w słowa, które implikują czyny.
Sophia wywołuje obrzydzenie, ale nie możesz oderwać od niej oczu
Pamiętam dobrze swoje wrażenia, kiedy pierwszy raz obejrzałem wywiad z Sophią − dość osobliwą obywatelką Arabii Saudyjskiej. Była to mieszanina zaciekawienia, strachu i obrzydzenia. Robiło mi się niedobrze, ale nie mogłem oderwać od niej wzroku. Dokładnie tak samo jak wtedy, gdy pierwszy raz ujrzałem Laleczkę Chucky.
Posada prezesa na pół etatu, czyli pomysł na pracę na lato
W maju 2018 roku Brian Kiley, komik i scenarzysta wielu popularnych programów typu talk-show, włączył się na Twitterze do dyskusji na temat generacji Y. Pretekstem były zmagania rekrutacyjne jego latorośli, które skomentował w następujący sposób:
Michael Jordan o tym, co napędza go do działania
Jak dowiedzieć się, jakie są naprawdę nasze wartości? Takie prawdziwe, rozumiane jako filtry decyzyjne, a nie jako tylko górnolotne idee, najczęściej okazujące się tylko pobożnymi życzeniami.
Kto wygrał (i wciąż wygrywa) w wojnie o talent?
W swoim klasycznym wręcz raporcie zatytułowanym Wojna o talent konsultanci firmy McKinsey pisali tak: Wojna o talent potrwa co najmniej przez kolejne 20 lat. Jej przyczyny są głębokie i silnie kształtują tę nową biznesową rzeczywistość. Niewiele firm zdaje sobie z tego sprawę i zmienia swoje podejście do zarządzania talentami. Większość nawet nie zaczęła o tym myśleć.
Książka, którą powinien przeczytać Twój szef
Niestety każdy choć raz spotkał na swojej ścieżce zawodowej szefa z koszmarów, przez którego miał ochotę rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady. To beznadziejne przypadki – mimo, że wie się to dopiero z perspektywy, trzeba od nich uciekać jak tylko daleko się da. Niekoniecznie w Bieszczady, ale na pewno ze wspólnie zajmowanej przestrzeni.
Jak GE opowiada o tym, co robi?
Chcesz tego czy nie, Twoim zadaniem jako lidera nowej generacji jest nadanie sensu temu, co robi Twoja organizacja. Jak tego dokonać? Wszystko zaczyna się od tego, jak firma opowiada o tym, co robi.
Jack Ma o kompetencjach przyszłości (i nie tylko)
Podczas konferencji w Davos w 2018 roku Jack Ma, założyciel Alibaby, globalnego giganta e-commerce, stwierdził, że niemożliwe jest skuteczne konkurowanie z pozbawionymi emocji maszynami, wyposażonymi w praktycznie nieograniczoną i wieczną pamięć oraz niewyczerpane zasoby obliczeniowe.
Dlaczego Billie Eilish nie wejdzie do Klubu 27?
Na łamach „Końca alfabetu” Billie Eilish postawiona została teza, że gdyby Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison, Kurt Cobain czy Amy Winehouse mieli tak poukładane w głowie jak Billie Eilish, „Klub 27” – skupiający zmarłych w wieku dwudziestu siedmiu lat genialnych muzyków – świeciłby pustkami.